Welkom bij de wintersport reisorganisatie naar Amerika

Skien in Frankrijk met TOT
U bevindt zich hier:
 › 
Contact

Contact en veel gestelde vragen

Heeft u vragen of opmerkingen? U kunt ons zowel telefonisch als per e-mail benaderen. Onze medewerkers hebben kennis van zaken en zullen u vriendelijk helpen. U kunt ons telefonisch bereiken op werkdagen van 9 tot 5 . Per e-mail kunt u ons 24 uur per dag bereiken. U ontvangt van ons uw antwoord per mail binnen 1 werkdag.

Veelgestelde vragen

De meest gestelde vragen hebben we voor u verzameld. Kijk of uw vraag er bij staat en u heeft direct antwoord!

Groepsreis
Indien u voornemens bent een groepsreis te organiseren kunt u ons een aanvraag sturen door gebruik te maken van het formulier wat u hieronder vindt.

Reis op Maat
U kunt van het Reis op Maat formulier gebruik maken als u een bijzondere reis wilt maken. Profiteer van onze ervaring en onze excellente service. Voor maatwerk is er geen betere specialist dan SkieninAmerika.

Voorboeking
Als u al voor het volgende winterseizoen een voorboeking wilt maken, kunt u uw gegevens achterlaten bij het tabblad Voorboeking.
  • Bel mij / mail mij
  • Vragen?
  • Groepsreis
  • Offerte
  • Voorboeking

Bel mij / mail mij

Vul hieronder uw opmerking of vraag in, wij antwoorden u binnen 1 werkdag.


Velden met een * zijn verplicht.

Naam *

Telefoonnummer *


Wijze van contact
 

opmerking / vraag *

Veel gestelde vragen

Welkom op de helppagina van SkieninAmerika. Hieronder vindt u de meest gestelde vragen en de daarbij behorende antwoorden. Als uw vraag/antwoord er niet bij zit klik dan hier. U kunt dan per mail uw vraag doorsturen.
Veel Gestelde Vragen over SkieninAmerika.
Is SkieninAmerika lid van het SGR?
Ja. SkieninAmerika is aangesloten bij de SGR met deelnemersnummer 3251. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de in dit programma gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorggedragen voor de terugreis.
Wie is de reisorganisator?
Als reisorganisator van alle reizen op deze website treedt op: Travel On Top BV, Scheepswerflaan 163, 4941 GZ Raamsdonksveer, inschrijving KvK 17233563. Copyright 2010 Travel On Top BV.
Is SkieninAmerika lid van het ANVR?
SkieninAmerika is geen lid van het ANVR (Algemeen Nederlands Verbond van Reisorganisatoren). Wij geven de voorkeur aan het weglaten van kosten als wijzigingskosten en annuleringskosten indien deze kosten aan ons ook niet doorberekend worden. Wij hebben deze voordelen voor onze gasten ook vastgelegd in onze eigen voorwaarden. De SkieninAmerika voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel in Tilburg en kunnen op onze website opgevraagd worden, de voorwaarden kunnen ook per e-mail of post toegestuurd worden.
Waar vind ik de algemene reisvoorwaarden?
De algemene reisvoorwaarden die van toepassing zijn op deze reizen kunt u hier downloaden.
Wat zijn de openingstijden van SkieninAmerika?
Gehele jaar geopend
Maandag 09.00 - 17.00
Dinsdag 09.00 - 17.00
Woensdag 09.00 - 17.00
Donderdag 09.00 - 17.00
Vrijdag 09.00 - 17.00
Is SkieninAmerika ook buiten kantoortijden te bereiken?

SkieninAmerika is voor onze gasten 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar. Buiten de kantoortijden zijn wij voor noodgevallen te bereiken op nummer:
06 53 233 819.

Wat doet SkieninAmerika met mijn gegevens?
Wij houden rekening met uw privacy conform de van kracht zijnde wetgeving. Wij zullen derhalve vertrouwelijk omgaan met uw gegevens en deze niet ter beschikking stellen aan derden.
Sinds wanneer bestaat de organisatie?
SkieninAmerika is opgericht in 2010 en is een initiatief van de mensen achter SkieninFrankrijk. Al sinds 1978 zijn we actief in het organiseren van wintersportreizen.
Wat is een direct seller?
SkieninAmerika is een direct-seller. Dat wil zeggen dat de reizen uit ons programma's alleen bij SkieninAmerika te boeken zijn en niet bij reisburo's. U kunt bij SkieninAmerika boeken via internet of per telefoon, beide worden beschouwd als een definitieve boeking. U ontvangt van ons per e-mail een factuur met de betalingsvoorwaarden.
Is er ook een brochure?
Wij werken niet met een standaard brochure. Op onze site vindt u alle informatie die u nodig heeft.
Organiseert SkieninAmerika ook wintersportreizen naar andere landen?
Voor wintersportreizen naar Canada of Frankrijk kunt u terecht bij onze websites www.SkieninCanada.nl of www.SkieninFrankrijk.nl
Organiseert SkieninAmerika ook zomervakanties?
SkieninAmerika heeft geen zomerprogramma.
Van wie zijn de foto’s op de website?
De op deze website geplaatste foto's zijn ter beschikking gesteld door onze gasten, accommodatieverschaffers, internationale sportmerken zoals Salomon en enkele professionele fotografen. Als u een leuke vakantiefoto heeft gemaakt, ontvangen wij ze graag om te plaatsen.
Wat zijn auteursrechten?
Alle inhoud op deze website is beschermd tegen ongeoorloofd hergebruik door derden ingevolge de Wet op het Auteursrecht. Dit geldt voor tekst, foto’s, grafische voorstellingen (grafieken e.d.), cartografisch materiaal en gegevens uit databases. Ook de vormgeving van de website valt onder de bescherming van het Auteursrecht. Overname van delen van de inhoud van de SkieninAmerika site is uitsluitend toegestaan na voorafgaande schriftelijke toestemming van SkieninAmerika. Niets uit deze publicatie mag worden overgenomen of openbaar gemaakt worden op welke wijze dan ook zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van SkieninAmerika.
Veel Gestelde Vragen over de boeking.
Kan ik een naam, voorletter of geboortedatum wijzigen?
Ja, dat kan, wij verwerken dit graag voor u. Mocht u via ons ook uw vlucht geboekt hebben dan kan het zijn dat dit soort wijzigingen kosten met zich meebrengen. Dit hangt af van het feit of het ticket door ons agentschap al geprint is en onder welke tariefvoorwaarden uw vlucht is geboekt. Wij vragen de eventuele bijkomende kosten graag voor u op. Uw wijzigingen kunt u per mail doorgeven, uw e-mail zien wij graag tegemoet op info@SkieninAmerika.nl, vergeet niet uw partynummer te vermelden.
Kan ik na boeking nog een annulerings- of reisverzekering bijboeken?
Ja, dat kan. U kunt uw wensen mailen naar info@SkieninAmerika.nlof telefonisch contact opnemen met 0162 497501. Een reisverzekering kunt u tot 1 dag voor vertrek afsluiten, een annuleringsverzekering dient u binnen 7 dagen na boeking af te sluiten. Een reisverzekering kunnen wij alleen voor u reserveren wanneer u inwoner bent van Nederland. Een annuleringsverzekering kunnen wij voor iedereen afsluiten.
Kan ik mijn reis omboeken naar een andere datum?
Als u in dezelfde accommodatie blijft en alleen de datum verandert is het afhankelijk van de beschikbaarheid. Uiteraard gelden de kosten zoals deze voor de nieuwe datum vastgesteld zijn. Indien het een andere accommodatie betreft wordt de omboeking als annulering en vervolgens een nieuwe boeking gezien. Heeft u uw vlucht ook via ons geboekt dan gaan wij voor u bekijken tegen welke meerkosten wij uw vlucht om kunnen boeken. Dit verschilt per luchtvaartmaatschappij en per vlucht. U kunt voor specifieke vragen het beste telefonisch contact opnemen met SkieninAmerika op 0162 497501.
Kan ik mijn reis verlengen of verkorten?
Dit is afhankelijk van de beschikbaarheid van de accommodatie en het vervoer, met name uw vlucht. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen met 0162 497501. SkieninAmerika staat bekend om haar flexibiliteit, als het kan, regelen we het voor u.
Wat kost het om iets in mijn boeking te wijzigen?
Tot 42 dagen voor aankomst worden wijzigingen waardoor de reissom hoger wordt kosteloos verwerkt. U kunt dus rustig op een later moment dan boeking uw skihuur of skiles doorgeven. Dit geldt niet voor wijzigingen in uw vluchtgegevens, eventuele wijzigingskosten in uw vliegticket vragen wij graag voor u op. Bij wijzigingen binnen 42 dagen voor vertrek of wijzigingen vanaf de totstandkoming van de reisovereenkomst waardoor de reissom lager wordt, kan SkieninAmerika de reiziger houden aan de wijzigingskosten ad € 30 per boeking (en eventuele communicatiekosten).
Krijg ik een bevestiging van de annulering?
U krijgt van ons een bevestiging per e-mail van de door u geannuleerde reis. U ontvangt hierbij tevens een annuleringsnota. Als u een annuleringsverzekering bij ons heeft afgesloten dienen wij de annuleringskosten voor u in. Mocht u geen annuleringsverzekering via ons hebben afgesloten sturen wij u een schriftelijke bevestiging met annuleringsnota, zodat u de kosten direct kunt claimen bij uw verzekeringsmaatschappij.
Hoe kan ik mijn reis annuleren?
SkieninAmerika neemt alleen schriftelijke annuleringen in behandeling. U kunt uw annulering e-mailen aan info@SkieninAmerika.nl of posten aan SkieninAmerika, Scheepswerflaan 163, 4941 GZ Raamsdonksveer. Voor de berekening van de annuleringskosten verwijzen wij u naar onze voorwaarden. Een annulering verloopt nooit kosteloos. U kunt zich tegen deze kosten verzekeren door het afsluiten van een annuleringsverzekering. Indien u annuleert met een geldige reden volgens de verzekeringsvoorwaarden worden de gemaakte kosten vergoed.
Wat als ik niet tevreden ben over mijn reis/accommodatie?
Als u ons programma of onze reizen kunt helpen verbeteren, horen we dat graag. Als u zaken aantreft die naar uw mening niet in orde zijn, meld dat dan direct bij ons. Wij zullen er alles aan doen om nog tijdens uw verblijf het probleem op te lossen. Als u vindt dat dit niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, kunt u schriftelijk een klacht indienen bij SkieninAmerika. Uw brief dient uiterlijk 1 maand na afloop van de reis bij ons binnen te zijn.
Hoe kan ik een essentie opgeven?
Een essentie moet schriftelijk ingediend worden en wordt door ons ook schriftelijk bevestigd. U kunt in het vrije tekstveld bij uw boeking uw essentie aangeven. U kunt voor een bestaande boeking een aanvullende e-mail sturen.
Wat is een essentie?
Als uw preferentie zo essentieel is dat u alleen boekt als hieraan wordt voldaan, dan noemen wij dat een essentie. Bij een essentie is er sprake van een prijstoeslag. De prijstoeslag kan variëren, de standaard toeslag is € 40.
Hoe kan ik een preferentie opgeven?
U kunt in het vrije tekstveld bij uw boeking aangeven waar uw voorkeur naar uit gaat. U kunt voor een bestaande boeking een e-mail sturen. SkieninAmerika voldoet, in samenwerking met de diverse partners, waar mogelijk aan preferenties die bij boeking kenbaar worden gemaakt.
Wat is een preferentie?
Een preferentie is een voorkeur, zoals balkon op het zuiden of een appartement op de pistekant. Een preferentie wordt door SkieninAmerika doorgegeven aan de desbetreffende partner. Een preferentie is gratis, maar biedt geen garantie.
Is er korting voor kinderen of 65+?
Ja, deze korting verschilt per bestemming. Daarom maken wij graag een prijs op maat voor deze leeftijdsgroepen. Kinderen verblijven vaak gratis in de accommodatie en voor zowel kinderen als senioren geldt dat zij op veel bestemmingen een gratis liftpas of liftpas tegen gereduceerd tarief ontvangen. Afhankelijk van de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij krijgen de kinderen korting op het vliegtarief. Indien u online boekt of wanneer u een offerte aanvraag doet ontvangen wij graag de juiste geboortedata zodat wij een prijsopgave kunnen doen passend bij uw reisgezelschap.
Wat is een partynummer?
Als uw boeking verwerkt wordt, ontvangt u een boekingsnummer, dit noemen wij een partynummer.
Kan ik alleen het appartement (zonder vlucht/transfer/liftpas) huren?
Bij SkieninAmerika kunt u het zo krijgen zoals u wilt, we rekenen het graag even voor u uit.
Kan ik een groepsreis bij uw organisatie regelen?
Via onze site kunt u een offerte aanvraag invullen met al uw specifieke wensen. Vanaf 20 personen kunt u een groepsofferte aanvragen. Uiteraard kunt u ook telefonisch contact opnemen voor groepen en incentives.
Kan ik ook een reis boeken naar een bestemming die niet op de website staat?
Vanzelfsprekend! Uw Amerika specialist behandelt elke aanvraag in Amerika voor elk gebied.
Wat houdt "een reservering op aanvraag’’ in?
Wanneer de accommodatie of het vervoer niet meer beschikbaar is kunnen wij deze vaak nog voor u aanvragen. Boekt u iets "op aanvraag" dan zoekt SkieninAmerika uit of het nog beschikbaar is. Indien het gewenste beschikbaar is, nemen wij direct contact met u op. Hier gaat ca. 1 werkdag over heen. Is de boeking niet meer mogelijk dan zullen wij u een vrijblijvend alternatief aan bieden.
Welke gegevens zijn er nodig voor een boeking?
Voor een boeking zijn volledig uitgeschreven naam volgens paspoort, adres, geboortedatum, e-mail adres en telefoonnummer(s) van de hoofdboeker noodzakelijk. Van de medereizigers ontvangen wij graag de volledig uitgeschreven naam volgens paspoort en geboortedatum. Bij het vermelden van de naam moet altijd de naam zoals in het paspoort/identiteitskaart vermeld gebruikt worden.
Als ik via Internet boek, in hoeverre staat de boeking dan vast?
U maakt de boeking definitief wanneer u op de button klikt "definitief boeken". Dit houdt in dat de boeking op dat moment vast ligt. U krijgt binnen enkele minuten de bevestiging per e-mail. Uw boeking wordt daarna door ons gecontroleerd en verwerkt, u ontvangt vervolgens een factuur per email.
Vervallen de boekingskosten als ik via Internet boek?
Nee, de kosten per boeking bedragen € 40, ook als u via internet boekt. U kunt na boeking vervolgens tot 42 dagen voor vertrek kosteloos kleine wijzigingen aanbrengen (niet annuleren en geldt niet voor vluchten).
Wat zijn de boekingskosten van een boeking?
De kosten per boeking bedragen € 40, ook als u via internet boekt. U kunt na boeking vervolgens tot 42 dagen voor vertrek kosteloos kleine wijzigingen aanbrengen (niet annuleren en geldt niet voor vluchten.
Wat zijn de openingstijden van SkieninAmerika?
Maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur
Op welke manieren kan ik bij SkieninAmerika boeken?
Bij SkieninAmerika kunt u per internet, per mail en per telefoon uw reservering maken
Via onze website: 24 uur per dag, 7 dagen in de week op www.skieninamerika.nl Voor telefonische reserveringen: van maandag t/m vrijdag van 09.00-17.00 uur op 0162 497501.
Veel Gestelde Vragen over de betaling.
Krijg ik een bevestiging dat ik betaald heb?
Na iedere betaling krijgt de hoofdboeker een bevestiging per e-mail met het betaalde bedrag. Bij volledige betaling ontvangt u ca. 8 dagen voor vertrek een email dat uw reisbescheiden klaar staan op MijnSkieninFrankrijk. Hier kunt u uw reisbescheiden bekijken en uitprinten.
Hoe kan ik betalen als ik langer dan 3 weken voor vertrek een reis bij SkieninAmerika boek?
Naar aanleiding van uw reservering ontvangt u een factuur waarop u een aanbetaling van 30 % dient te doen. Dit moet binnen 10 dagen voldaan worden. Het restant van de reissom dient 6 weken voor vertrek op de rekening van SkieninAmerika te staan.
Hoe kan ik betalen als ik korter dan 3 weken voor vertrek een reis bij SkieninAmerika boek?

Indien u binnen drie weken voor vertrek boekt, kunt u de reissom op een van de onderstaande wijze overmaken:

Bankrekening
Beschikt u over een bankrekening, dan kunt u telefonisch of met internetbankieren een spoedoverboeking met melding naar onze (RABO) bank doen. Vermeld bij uw spoedboeking uw partynummer. Beschikt u nog niet over een partynummer, dan graag uw naam en adresgegevens doorgeven, zodat wij uw betaling goed kunnen verwerken.
Ten name van SkieninAmerika
Rekening nummer : 120826917


Postkantoor
Heeft u geen bankrekening, dan kunt u een contante storting op het postkantoor doen en het betalingsbewijs aan ons laten faxen. LET OP: alleen stortingsbewijzen die door het postkantoor worden gefaxt worden als betalingsbewijs geaccepteerd. Vermeld bij uw storting uw partynummer. Beschikt u nog niet over een partynummer, dan graag uw naam en adresgegevens doorgeven, zodat wij uw betaling goed kunnen verwerken.
Ten name van : SkieninAmerika
Rekeningnummer : 120826917


Betaling vanuit het buitenland
Indien u niet in Nederland woont, dan kunt u de reissom overmaken op de bankrekening van de Rabobank met vermelding van het IBAN en SWIFT nummer.
Ten name van : SkieninAmerika
IBAN : NL66RABO0120826917
SWIFT : RABONL2U

Hoe lang duurt het voordat ik een factuur/bevestiging ontvang?
Indien uw boeking akkoord is ontvangt u dezelfde dag een email met uw inlogcode voor MijnSkieninFrankrijk. Hier kunt u uw factuur online bekijken.
Veel Gestelde Vragen over de prijzen.
Waar vind ik meer informatie over de transfers van en naar het vliegveld?
Waar vind ik meer informatie over het huren van een auto?
Waar vind ik meer informatie over Denver en Salt Lake City?
Waar vind ik meer informatie over het vliegen?
Waar vind ik meer informatie over de liftpas?
Waar vind ik meer informatie over skiles?
Waar vind ik meer informatie over skihuur?
Wat kost de reisverzekering?
Wat kost de annuleringsverzekering?
Foutieve prijzen
Voor eventuele drukfouten of vergissingen kan SkieninAmerika niet aansprakelijk worden gesteld. SkieninAmerika behoudt het recht om prijzen en arrangementen zonder toestemming van de gast te wijzigen.
Hoe wordt een baby in de reissom berekend?
Baby's verblijven vaak gratis in de accommodatie en ontvangen op veel bestemmingen een gratis liftpas of liftpas tegen gereduceerd tarief. Afhankelijk van de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij krijgen de baby's korting op het vliegtarief of reizen gratis wanneer zij op de schoot van één van de ouders zitten. Indien u online boekt of wanneer u een offerte aanvraag doet ontvangen wij graag de juiste geboortedata zodat wij een prijsopgave kunnen doen passend bij uw reisgezelschap.
Geldt er korting voor 60+?
Ja, deze korting verschilt per bestemming. Daarom maken wij graag een prijs op maat voor deze leeftijdsgroep.
Geldt er ook een korting voor kinderen?
Ja, deze korting verschilt per bestemming. Daarom maken wij graag een prijs op maat voor deze leeftijdsgroep. Kinderen verblijven vaak gratis in de accommodatie en voor kinderen geldt dat zij op veel bestemmingen een gratis liftpas of liftpas tegen gereduceerd tarief ontvangen. Afhankelijk van de voorwaarden van de luchtvaartmaatschappij krijgen de kinderen korting op het vliegtarief. Indien u online boekt of wanneer u een offerte aanvraag doet ontvangen wij graag de juiste geboortedata zodat wij een prijsopgave kunnen doen passend bij uw reisgezelschap.
Wat kost het om iets in mijn boeking te wijzigen?
Tot 42 dagen voor aankomst worden wijzigingen waardoor de reissom hoger wordt kosteloos verwerkt. U kunt dus rustig op een later moment dan boeking uw skihuur of skiles doorgeven. Dit geldt niet voor wijzigingen in uw vluchtgegevens, eventuele wijzigingskosten in uw vliegticket vragen wij graag voor u op. Bij wijzigingen binnen 42 dagen voor vertrek of wijzigingen vanaf de totstandkoming van de reisovereenkomst waardoor de reissom lager wordt, kan SkieninAmerika de reiziger houden aan de wijzigingskosten ad € 30 per boeking (en eventuele communicatiekosten).
Kan een prijs wijzigen?
De gepubliceerde reissom is gebaseerd op de prijzen, evt. geldkoersen, heffingen en belastingen, zoals deze bij SkieninAmerika bekend waren ten tijde van het maken van de publicatie. Deze prijzen zijn gebaseerd op een vluchttarief in de meeste voordelige economy klasse. Mocht deze klasse volgeboekt zijn dan bekijken wij samen met u de mogelijkheden voor een vlucht in een hogere klasse. Na tijdige betalingen van de gehele reissom zal SkieninAmerika gedurende het tijdvak vanaf zes weken voor de dag van aankomst de reissom niet verhogen. Uitsluitend in geval van extreme verhoging van de brandstofkosten kan SkieninAmerika van deze bepaling afwijken. De aan SkieninAmerika belastende partij (bijvoorbeeld de transfermaatschappij of vluchtmaatschappij) bepaalt of van een dergelijke situatie sprake is.
Hoe werkt het met de borg?
Bij aankomst in een appartement of chalet dient u een borg te betalen. Deze varieert per accommodatie. De borg kunt u meestal met een creditcard voldoen. Contant geld wordt vrijwel niet meer geaccepteerd. De creditcardslip wordt ter plaatse vernietigd of binnen drie weken na vertrek geretourneerd, mits u de accommodatie netjes heeft achtergelaten.
Wat is de toeristenbelasting?
In heel Canada wordt toeristenbelasting geheven. Deze provinciale en locale belasting wordt verplicht gesteld door de overheid en is bij de reissom inbegrepen.
Wat is inclusief bij de prijzen?
In de prijzen per persoon is de vlucht, transfer van en naar het vliegveld, accommodatie, liftpas en de provinciale en lokale toeristenbelasting inbegrepen, tenzij nadrukkelijk anders vermeld in de prijstabel. Naast deze prijzen betaalt u eenmalig € 40 boekingskosten.
Veel Gestelde Vragen over het vervoer (vliegtuig).
Kan ik via SkieninAmerika een transfer regelen als ik zelf al de vlucht heb geboekt?
Ja, wij bieden transfers aan van de bekende luchthavens naar bijna alle Amerikaanse wintersportplaatsen. Zowel voor individuele reizigers als ook voor groepen.
Waar moet ik precies rekening mee houden als ik met een baby reis?
Een volwassene (persoon van 16 jaar of ouder) mag in verband met vliegveiligheidsvoorschriften met maximaal één baby reizen. Een baby kan uitsluitend op schoot worden vervoerd. Alleen als er een aparte stoel is gekocht voor de baby (kindtarief) is er plaats voor een door TNO of de ANWB goedgekeurde maxicosy (autostoeltje van 0-9 maanden). Autostoelen voor grotere kinderen (vanaf 9 maanden) zijn meestal niet geschikt om te bevestigen in een vliegtuigstoel en worden dan ook niet aan boord geaccepteerd. De bemanning heeft altijd het recht om in het belang van de vliegveiligheid een autostoel/maxicosy te weigeren. Ook reiswiegjes zijn aan boord niet toegestaan. Alleen lichtgewicht (ca. 5 kilo), inklapbare paraplubuggy's worden bij de gate geaccepteerd voor vervoer onder in het vliegtuig. Overige wagens/buggy's worden al bij de check-in ingenomen.
Kan ik een stoel reserveren?
Het is mogelijk om vooraf een bepaalde stoel op een vlucht te reserveren door zelf tijdig in te checken via internet.
Kan ik ook alleen een vlucht boeken?
Het is alleen mogelijk om een vlucht te boeken wanneer dit in combinatie is met minimaal 3 hotelovernachtingen of één week autohuur.
Met welke luchtvaartmaatschappijen wordt er gevlogen?
SkieninAmerika verzorgt vliegreizen op maat, u kunt iedere vluchtmaatschappij via SkieninAmerika boeken.
Vanaf welke luchthaven wordt er gevlogen?
SkieninAmerika verzorgt vliegreizen op maat, de vluchten vertrekken vanaf alle mogelijke luchthavens.
Hoeveel bagage mag ik meenemen in het vliegtuig?
Per luchtvaartmaatschappij verschillen de bagage afspraken. Dit geldt voor de normale ruimbagage zoals de koffers, maar ook voor het meenemen van ski’s/snowboard welke onder de sportuitrusting vallen. Dit kunt u nakijken op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Over het algemeen mag u één koffer van maximaal 20 à 23 kilo meenemen en één stuk handbagage. Het meenemen van ski’s of een snowboard moet van te voren doorgegeven zijn aan de luchtvaartmaatschappij, uiterlijk 72 uur voor vertrek. Dit kunnen wij voor u doen, hiervoor hebben wij de lengte van het skimateriaal nodig. U kunt dit ook rechtstreeks zelf doorgeven aan de luchtvaartmaatschappij. De extra kosten voor het meenemen van een sportuitrusting dienen op de luchthaven bij het inchecken of bagage afleveren voldaan te worden.
Hoe laat moet ik inchecken?
Op de dag van vertrek dient u 3 uur voor vertrek aanwezig te zijn op de luchthaven en u te melden bij de desbetreffende incheckbalie. Mocht u online al ingecheckt hebben en u dient alleen bagage af te geven, dan is 2 uur voldoende. De juiste vertrektijden staan vermeld op uw ticket, deze kunt u ook checken (2 dagen voor vertrek op www.schiphol.nl). Indien u uw vlucht mist, heeft u geen recht op teruggave van uw geld.
Hoe laat vertrekt het vliegtuig?
De definitieve vertrektijden vindt u in uw reisbescheiden. Deze tijden kunnen afwijken van de bij boeking opgegeven tijden. Controleer uw reisbescheiden dus goed. Te allen tijde kunnen ook op de dag van vertrek uit Nederland of bij terugreis uit het buitenland nog wijzigingen worden aangebracht. U wordt hiervan zo snel mogelijk op de hoogte gebracht. Het is aan te raden om een dag voor vertrek via teletekst of de site van Schiphol () de juiste vertrektijd te controleren.
Hoe lang duurt de vliegreis van Nederland naar Amerika?

De lengte van de vluchten hangt af van de overstap en de wacht/overstaptijd tussen de eerste en tweede vlucht. Hieronder wordt een indicatie aangegeven van de lengte van de meest voorkomende vluchten zonder de overstaptijd dus echt de werkelijke vliegtijd:

- Amsterdam - Denver 13 uur heen en 12 uur terug

- Amsterdam - Salt Lake City 13 uur heen en 13 uur terug

- Amsterdam - Aspen 13 uur heen en 12 uur terug

- Amsterdam - Reno 13 uur heen en 12 uur terug

- Amsterdam - Jackson Hole 13 uur heen en 12 uur terug

Veel Gestelde Vragen over de bestemming.
Hoe werkt de eindschoonmaak?
In de meeste gevallen bent u als gast zelf verantwoordelijk voor de eindschoonmaak van de accommodatie. Een aantal appartementen biedt het uitbesteden van de eindschoonmaak als optie of als vaste service. Andere accommodatieverschaffers stellen het uitbesteden van de eindschoonmaak verplicht. In die gevallen wordt u voor uw vertrek geïnformeerd. Als u twijfelt over de afspraken, kunt u beter vragen hoe u de accommodatie na vertrek op dient te leveren.
Waar en hoe laat begint de ski- of snowboardles?
Dit verschilt per bestemming. Aanvang, plaats en indeling van de lessen wordt u door de lokale skischool meegedeeld. U wordt daarom verzocht op de dag na aankomst 's ochtends voor half 9 uw voucher bij de skischool in te leveren. Aangezien de lessen ter plaatse door de skischool worden ingedeeld is er vooraf niets bekend over tijd en indeling.
Wat gebeurt er met de prijs als ik geen liftpas wil?
Indien er reizigers zijn die niet willen skiën of boarden, annuleren we de liftpas voor deze persoon, daarvoor ontvangt u een korting.
Kan de liftpas ook voor 4 of 6 dagen in plaats van de standaard 5-daagse liftpas die in de prijs zit inbegrepen?
Ja, u kunt zelf de duur bepalen, indien u dit bij boeking opgeeft, krijgt u van ons een opgave van de extra kosten of korting die u ontvangt op de gepubliceerde reissom.
Op welke dag gaat de liftpas in?
U kunt zelf de duur en startdag van uw liftpas kiezen, dit dient u echter wel bij reservering kenbaar te maken.
Waar kan ik mijn liftpas en/of skimateriaal regelen?
U kunt alles vooraf bij ons reserveren, vervolgens ontvangt u voor vertrek een brief waarin duidelijk wordt uitgelegd hoe en waar u de liftpassen, gehuurde ski's of snowboards kunt afhalen. Vaak zijn de reisbescheiden voorzien van een plattegrond, zodat u uw weg snel kunt vinden.
Is er bed- en badlinnen aanwezig in mijn hotel of appartement?
Indien u een hotel hebt geboekt is dit inbegrepen, voor appartementen wordt dit op onze internetsite bij de accommodatie apart vermeld.
Hoe werkt het met de borg?
Bij aankomst in een appartement of chalet dient u een borg te betalen. Deze varieert per accommodatie. De borg kunt u meestal met een creditcard voldoen. Contant geld wordt vrijwel niet meer geaccepteerd. De creditcardslip wordt ter plaatse vernietigd of binnen drie weken na vertrek geretourneerd, mits u de accommodatie netjes heeft achtergelaten.
Wat is de toeristenbelasting?
In heel Amerika wordt toeristenbelasting geheven. Deze provinciale en locale belasting wordt verplicht gesteld door de overheid en is bij de reissom inbegrepen.
Hoe laat moet ik op de dag van vertrek mijn accommodatie uit?
Op de dag van vertrek dient u uw accommodatie in de meeste gevallen voor 10.00 uur ’s ochtends weer te verlaten.
Hoe laat mag ik op de dag van aankomst mijn accommodatie in?
Dit verschilt per accommodatie en per verblijf. Heeft u een weekreis geboekt en komt u op zaterdag aan, dan kunt u vanaf 17:00 uur in uw accommodatie. Bij weekendreizen is dit vaak al eerder (muv aankomst op zaterdag). De exacte informatie vindt u in uw reisbescheiden die u kort voor vertrek van ons ontvangt.
Kan ik een verblijf inclusief ontbijt of op basis van half/volpension reserveren?
In Amerika bestaan er vrijwel geen accommodaties waar u verblijft op basis van halfpension of all inclusive. Er heerst een uiteten cultuur, waardoor de accommodaties alleen logies aanbieden en in een aantal gevallen logies & ontbijt.
Veel Gestelde Vragen over de reisdocumenten/paspoort.
Wat heb ik nodig bij de douane?
Om naar Amerika te reizen dient u te beschikken over een geldig paspoort en een retourticket. Er hoeft geen apart visum aangevraagd te worden wanneer de vakantie niet langer dan 90 dagen duurt. Voor klanten met een niet-Nederlandse nationaliteit kunnen andere regels gelden. Zij moeten zich ruim van tevoren goed laten informeren over de benodigde documenten. Daarnaast dienen Nederlandse bezoekers aan Amerika in het bezit te zijn van een ESTA reistoestemming. Elke Nederlander die Amerika binnen komt, ook als dit alleen een overstap betreft, dient dit aan te vragen. Deze reistoestemming moet minstens 72 uur voor vertrek aangevraagd zijn. De ESTA kost $14 USD en is twee jaar geldig. U dient in Amerika altijd een identiteitsbewijs bij u te hebben.
Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?
Uw reisbescheiden worden 10 dagen voor vertrek tot uw beschikking gesteld via MijnSkieninAmerika, mits uw betaling compleet is. Heeft u gekozen voor reisbescheiden per post, dan ontvangt u deze ook ongeveer 10 dagen voor vertrek, mits uw betaling compleet is.
Veel Gestelde Vragen over Amerika.
Hoe zijn de niveau's van de piste ingedeeld?

Een verschil met de bestemmingen en skigebied in Europa zijn de piste aanduidingen, in Amerika is dit als volgt:

- groen = beginner

- blauw = gemiddeld

- zwart (black diamond) = gevorderd

- double black diamond = expert

Wat zijn de BTW- en fooien regels?
De BTW wordt in Amerika aangeduid als sales tax. Deze verschillen per staat. Deze tax ligt tussen de 4 en 8,8% en wordt nooit meegenomen in de gepubliceerde verkoopprijzen van onder andere activiteiten, producten en maaltijden. Deze tax wordt pas mee berekend als u af gaat rekenen. Dit geldt bijvoorbeeld ook in restaurants en kroegen. Daarnaast is het in Amerika gebruikelijk om fooi te geven in restaurants, bars en taxi’s. Deze fooi ligt tussen de 15% en 20% afhankelijk van de service.
Wat is het tijdsverschil tussen Nederland en Amerika?
In Colorado, Utah en Wyoming is het 8 uur vroeger dan in Nederland (Mountain Time Zone). In Californië en Nevada is dit tijdsverschil 9 uur. Voor alle regio’s geldt een uitzondering voor de laatste week van maart/eerste week van april, dan is het verschil 1 uur extra, omdat de zomertijd bij ons een week eerder (laatste zondag maart) ingaat dan in Amerika (eerste zondag april).
Hoe kan ik telefoneren in of naar Amerika?

Waar u ook gaat, overal komt u telefooncellen tegen waar u lokaal kunt bellen vanaf 25 dollarcent. Voor lange afstandsgesprekken kunt u een creditcard of telefoonkaart gebruiken. Om te bellen naar Europa draait u eerst de internationale toegangscode 011, gevolgd door de landcode (Nederland: 31; België: 32), het netnummer (zonder de eerste ‘0’) en vervolgens het abonneenummer. Naar Amerika bellen: De toegangscode voor Amerika is 001. De nul van het netnummer moet worden weggelaten.

Welke identiteitspapieren heb ik nodig?
Om naar Amerika te reizen dient u te beschikken over een geldig paspoort en een retourticket. Er hoeft geen apart visum aangevraagd te worden wanneer de vakantie niet langer dan 90 dagen duurt. Voor klanten met een niet-Nederlandse nationaliteit kunnen andere regels gelden. Zij moeten zich ruim van tevoren goed laten informeren over de benodigde documenten. Daarnaast dienen Nederlandse bezoekers aan Amerika in het bezit te zijn van een ESTA reistoestemming. Elke Nederlander die Amerika binnen komt, ook als dit alleen een overstap betreft, dient dit aan te vragen. Deze reistoestemming moet minstens 72 uur voor vertrek aangevraagd zijn. De ESTA kost $14 USD en is twee jaar geldig. U dient in Amerika altijd een identiteitsbewijs bij u te hebben.
Hoe kom ik aan travellercheques?
Travellercheques zijn verkrijgbaar bij American Express, Thomas Cook of bij uw bank. Op zeer veel plaatsen in Amerika worden deze cheques geaccepteerd.
Heb ik een credit card nodig in Amerika?
In Amerika is een creditcard onmisbaar, men kan er vrijwel overal mee betalen. Bij het inchecken in de accommodatie en bij het huren van een auto wordt standaard een creditcard als borgstelling gevraagd.
Welke munteenheid gebruikt men in Amerika?
De lokale munteenheid in Amerika is de Amerikaanse Dollar. (1USD = ca. € 0,80). Biljetten zijn er van $1, $2, $5, $10, $20, $50 en $100. Geld kan worden gewisseld bij wisselkantoren. De meeste banken in Amerika beschikken over geldautomaten en de meeste van hen accepteren Europese bank- en giropassen. Voor meer informatie raden wij u aan om uw eigen bank te raadplegen.
Welk voltage wordt in Amerika gebruikt?
Het Amerikaanse elektriciteitsnet werkt op 110 Volt wisselstroom. Voor gebruik van (uw eigen) elektrische apparaten is een omvormstekker (adapter) nodig, daar men in Amerika stekkers gebruikt met platte pootjes.
Wat zijn de officiële feestdagen in Amerika?
Amerika kent 12 officiële feestdagen, waarop banken, overheidsinstellingen, winkels en de meeste bedrijven gesloten zijn. In de wintersportplaatsen worden daar regelmatig uitzonderingen op gemaakt. Deze feestdagen zijn: 1 januari (nieuwjaar), 3e maandag in januari (Martin Luther King Day), derde maandag in februari (President's Day), 31 maart (1e Paasdag), laatste maandag in mei (Memorial Day), 4 juli (Independence Day), eerste maandag van september (Labour Day), de dinsdag na de eerste maandag van november (Election Day), 11 november (Herdenkingsdag), vierde donderdag in november (Thanksgiving), 25 december (1e Kerstdag) en 26 december (2e Kerstdag). Daarnaast zijn er nog enkele provinciale feestdagen.
Welke talen worden in Amerika gesproken?
Hoewel de Verenigde Staten geen officiële taal kennen, geldt het Engels als de de facto nationale taal, omdat het de moedertaal is van ongeveer 82% van de bevolking. Meer dan 30 miljoen Amerikanen, ruwweg 12% van de bevolking, spreken Spaans als eerste of tweede taal, zodat het Spaans officieus de tweede taal is.
Wat zijn de verschillende bedafmetingen?

De bedindeling wordt aangeduid met de volgende termen:

- single = éénpersoonsbed, 99 cm breed

- twin = twee losse éénpersoonsbedden, 99 cm breed

- double = tweepersoonsbed, 137 cm breed

- Queen = tweepersoonsbed, 152 cm breed

- King = tweepersoonsbed 193 cm breed

- sofa bed = tweepersoonsslaapbank met de grootte van een double of Queen

- Murphy bed = tweepersoons uitklap bed, ziet er onuitgeklapt uit als een kast. Grootte van een double of Queen

Veel Gestelde Vragen over het vervoer (transfer).
Brandstoftoeslag
Mochten de brandstofprijzen omhoog schieten en wij vanuit onze Amerikaanse partners een brandstoftoeslag ontvangen dan zullen wij dit aan onze klanten doorbelasten.
Kan ik ook alleen een transfer boeken?
Indien u een transfer zonder vlucht wilt boeken kunt u ook bij SkieninAmerika terecht. U dient dan wel minstens één hotelovernachting via SkieninAmerika te reserveren.
Wat zijn de opstapplaatsen voor de transferbus?
Wanneer u een transfer van en naar de luchthaven heeft geboekt via SkieninAmerika, dan ontvangt u bij uw reisbescheiden uitgebreide informatie over de opstapplaats van de transfer. Ook wordt hier in aangegeven of u bij uw accommodatie wordt afgezet of op een centraal punt, dit verschilt per bestemming. Hetzelfde geldt voor de terugreis.
Bagage
Alle transferbussen hebben een zeer beperkte bagageruimte. Er is per persoon plaats voor het meenemen van één tas of koffer, één paar ski´s (met stokken en schoenen) of één snowboard (met schoenen) en handbagage (max 2 kg). In een snowboardhoes mag niet méér zitten dan 1 snowboard (dus ook géén overige bagage als snowboardschoenen, kleding e.d.). Indien mogelijk, de bindingen van het snowboard afhalen. Indien u te veel bagage heeft, is de chauffeur verplicht deze te weigeren. Zorgt u er altijd voor dat er labels aan uw bagage bevestigd zijn. U blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor uw bagage.
Wat zijn de vertrektijden van de transferbus?
De transferbussen vertrekken meerdere malen per dag naar de wintersportgebieden en terug naar de luchthavens en en worden zo goed mogelijk afgestemd op de aankomst- en vertrektijden van de internationale vluchten. Afhankelijk van de grootte en populariteit van de bestemming wordt de frequentie van de transferbussen bepaald. Hierdoor kan het zijn dat u enige tijd dient te wachten op de luchthaven totdat uw transferbus vertrekt. Dit geldt ook voor de terugreis van uw verblijf naar de luchthaven.
Veel Gestelde Vragen over het vervoer (auto).
Kan ik in Amerika een auto huren?
SkieninAmerika verzorgt graag uw autohuur. Bijvoorbeeld omdat u al een vlucht geboekt heeft, maar nog naar uw skistation wilt rijden. U bespaart enorm door vooraf bij ons uw auto te reserveren. Wij werken samen met Alamo, daardoor heeft u gegarandeerde tarieven en slechts wijzigingen van lokale belastingen of een belangrijke toename van de autokosten ter plaatse kunnen een prijswijziging tot gevolg hebben. De prijs blijft gegarandeerd op het moment dat u uw reservering maakt.
Kan ik mijn auto (overdekt) parkeren op de plaats van bestemming?
In de meeste autovrije skistations bent u verplicht uw auto in de daarvoor bestemde parking te parkeren (tegen betaling). Indien er een parking aanwezig is bij de door uw geboekte accommodatie kunt u deze (indien beschikbaar) via ons reserveren en ter plaatse betalen. In de grotere skiplaatsen kunt u via internet uw parkeerplaats reserveren in de lokale overdekte parkings, vraag ons naar de mogelijkheden.
Kan ik mijn huurauto op een ander lokatie inleveren dan waar ik deze heb opgehaald?
Het komt regelmatig voor dat klanten bijvoorbeeld een skisafari maken van locatie A naar locatie B waarbij de huurauto wordt afgeleverd op een andere locatie dan waar deze is opgehaald. Hier worden zogenaamde drop off kosten voor berekend. Deze kosten berekent Alamo voor het terugbrengen van de huurauto naar zijn originele locatie. Deze kosten dient u ter plaatse af te rekenen en kunnen wij niet meenemen in onze prijs. Deze kosten liggen rond $ 300 USD excl. lokale taxen.
Kan ik een routebeschrijving uitprinten?
Het is erg handig om ter plaatse een wegenkaart te kopen en niet blind te vertrouwen op een navigatiesysteem of routebeschrijving van internet. Bepaalde bergpassen zijn alleen in de zomer geopend. Dit staat wel op een kaart aangegeven, maar de navigatie houdt hier vaak geen rekening mee.
Wat kost brandstof in Amerika?
Benzine is in Amerika een stuk voordeliger dan in Nederland. Het is belangrijk tijdens het rijden de stand van de benzinemeter goed in de gaten te houden en regelmatig de tank te vullen. Vooral de SUV huurauto's verbruiken relatief meer bezine en u zult in veel gevallen lange afstanden afleggen.
Heb ik een internationaal rijbewijs nodig om in Amerika te mogen autorijden?
Wij raden aan om een internationaal rijbewijs mee te nemen. Er wordt niet om gevraagd bij de autohuur en is niet verplicht, maar wordt u staande gehouden door de politie dan willen zij een Engelstalig rijbewijs zien. Deze kunt u bij de ANWB winkel aanschaffen.
Wat voor huurauto heb ik nodig in Amerika?
Voor de veiligheid van onze klanten offreren wij standaard een Intermediate vierdeurs SUV. In deze klasse, en in de Standaard vierdeurs SUV, komen de meeste 4wheel drives voor. Afhankelijk van de grootte van het reisgezelschap kunt u de keuze uit deze types maken of eventueel naar een grotere auto kijken zoals de minivan.
Wat is anders in het verkeer in Amerika?
In Amerika worden de afstanden en snelheden aangegeven in mijlen (1 mijl = 1,6 kilometer). Anders dan in Nederland het geval is, bevinden de verkeerslichten in Amerika zich aan de overkant van de kruising. Ook voor het inhalen gelden andere regels: op vier- en zesbaanswegen mag zowel links als rechts ingehaald worden. Men hanteert het "keep your lane" principe, waarbij u op dezelfde rijbaan blijft rijden. Daarnaast geldt voor Amerika dat het belangrijk is te weten in welke richting u moet rijden. In tegenstelling tot wat wij in Nederland gewend zijn, wordt de richting meestal niet aangegeven door vermelding van de plaatsnamen, maar door de windrichting waarin de weg loopt: north - south of eats- west. De maximumsnelheid op de snelwegen (Interstates) is 65 mijl/u en in de bebouwde kom 30-35 mijl/u. Als laatste gelden er strenge regels voor het rijden langs schoolbussen. Wanneer een schoolbus stopt, zijn rode of gele lichten laat knipperen en de gevarendriehoek aan de zijkant van de bus uitsteekt, dan bent u verplicht te stoppen op ruime afstand van de bus (minstens 20 meter), ook als u vanuit tegenovergestelde richting aan komt rijden.
Wat doe ik bij pech onderweg?
Wanneer u uw huurauto ophaalt krijgt u van de medewerker van Alamo een informatiepakket mee waarin staat aangegeven wat te doen bij pech. Hier wordt ook duidelijk in uitgelegd wie u dient te bellen en in hoeverre u verzekerd bent voor bepaalde schade.

Welke informatie wilt u?


Bel mij / mail mij
Offerte aanvraag


08:07:59 | 5,47 | -Amerika-NL | NMT-WEB-119TourWeb © NetMatch